lørdag 14. juli 2012

Hagevandring

8.juli arrangerte det lokale hagelaget hagevandring i tre hager i nærområdet. Jeg blir stadig overrasket over det mangfold av blomster som trives her nord bare de får litt le for nordavinden og entusiastiske hageelskere. Bli med en tur i disse hagene. Den første er hos Lill Kristin som hadde en sørvendt naturtomt ved sjøen, hvor berg og  steiner var utnyttet til beplanting. Jeg kan bare vise bilder. De fleste blomsternavnene husker jeg ikke. Det er ei trøst at eieren også hadde hukommelsesproblemer.



Svartkrone









Lilje




Valmue








Kalifornia Lewesia og hagesildre


Et nydelig gjerde mot naboeiendommen


En flott portal som vender ut mot havet. 



Doble akeleier


Lill Kristin sin urtehage. Jeg fikk en luftløkplante  fra denne hagen.




2 kommentarer:

  1. Så mye fint du viser frem her. Portalen var virkelig flott. Den øverste blomsten heter Svartkrone, Fritillaria camtchatcensis. Valmuen heter Meconopsis quintuplinervia. Takk for hyggelig besøk i bloggen min :-)

    SvarSlett
  2. Pospacerowałam po ogródku, pooglądałam kwiaty, a teraz usiadłam na ławeczce i patrzę na morze. Pozdrawiam.
    Tok en tur i hagen, pooglądałam blomster, og nå satt på en benk og se på havet. Hilsen.

    SvarSlett