mandag 3. desember 2012

Google er så mangt...

Google er ;
Mektig
Nyttig
Komplisert
Utilgjengelig
Lite brukervennlig
Ikke helt gratis

Google er;
Google+
Google Søk
Googlekonto
Google Chrome
Google Eearth
Goggle Maps
Gmail
Google Translate
Google Images
og
sikkert
mye
mer


Google har kjøpt;
Blogspot.com,
Picasa.com
You Tube.com
og 
snart eier de også mine bilder.?


Jeg vurderer å betale. 
Men da får jeg mange nye spørsmål.

Er det en sikker betalingsordning?
Månedlige trekk på 3 dollar er ingen stor sum, 
men hvordan er oppsigelsesordningen ?
Hvor blir det av bildene mine når jeg sier opp ordningen?

Jeg har kjøpt en norsk brukermanual til Picasa på 135 sider.
Den vil det ta tid å innlære. Tenke,tenke:


Mens jeg tenker,
bruker jeg Photoscape,
et gratis billedredigeringsprogram hvor man lett finner hvordan man
 kan forminske bildene til en størrelse som aksepteres av Googles billedkvota på 1 GB.

Det er ikke enkelt å ferdes i dataverden når man er en person med liten dataforstand.

Så håper jeg bare at Google ikke kjøper Photoscape.

Google spiller monopol!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar