onsdag 5. desember 2012

UFO

Det ligger mange UFOer  på mitt syrom. En UFO er et uferdige prosjekt eller som det heter på engelsk: "unfinished objeckt." Jeg hadde tenkt å sette meg som mål å få ferdig minst et lite prosjekt i uka, men  jeg ble stresset bare med tanken. Jeg klarer sjelden å gjøre et prosjekt ferdig før jeg begynner på et nytt. Det er noe med at når jeg har knekt mønsterkoden og skjært stoffene, så blir sying bare transportetappen. Da jobber  hodet med noe nytt og jeg får lyst til å prøve det ut. Litt sying, litt prosjektforberedelse, litt skjæring, litt sying og plutselig er  fem prosjekt påbegynt. Det er moro når flere prosjekt blir ferdig nesten samtidig, men det blir litt kaotisk mens prosessen pågår.



En påbegynt juleduk til ei venninne. I år MÅ den bli ferdig




Et prosjekt til heimen som skulle bli ferdig til jul i fjor. 
Den ligger i quiltekø og blir kanskje ferdig i år.




Et håndsømprosjekt er imidlertid ferdig.











2 kommentarer:

  1. Så herlig navn du har satt på rotet mitt! :) Nå er det jo bare noen ufoer i skuffer og skap. Ble forøvrig ferdig med kjolen jeg skulle lage til ifjor vinter dette året - så noen ufoer blir jo borte. Problemet er at det stadig dukker opp noen nye. :) Ha en strålende uferdig onsdag. Anne Kari

    SvarSlett
  2. Ja, problemet er ikke bare alle påbegynte prosjekt, men alle de innkjøpte prosjektene som ligger pent i sine plastposer og venter på å bli tatt fram.

    SvarSlett