tirsdag 12. mars 2013

Quiltegleder

Det er full vinter i nord og det er ingenting som gir vår fornemmelser. Planene for oppal og bestilling av frø er klar.Purren er sådd og noen staudefrø er plassert utendørs til kuldebehandling. De øvrige urtene og grønnsakene,som skal i oppal, kan ikke sås før i perioden 15.april til 1.mai. Fuglene har fått hjemmelagde meiseboller og koser seg i vintersola.





Ventetiden blir lang, og noe må jeg finne på.

Da passer det  i grunnen godt med litt rydding på syrommet,og legge planer for sommerens søm prosjekter. Om sommeren er det mest aktuelt med håndsøm.Da er det kjøkkenhagen og staudene som har prioritet. I tillegg bruker jeg mye tid på hytta som ligger ved ei lakselv. Hytta, som er bygd i 1958, har ingen moderne fasiliteter med unntak av 12 volt strøm fra et solcellepanel, og symaskin på hytta er derfor uaktuelt. Jeg har mange aktuelle håndsøm prosjekt på lager, men dette skal jeg prioritere sommeren 2013



Mønsteret finner du i denne boka


Jeg har en forkjærlighet for reproduserte stoffer fra 1800-tallet
Her er noen av stoffene som jeg vil bruke i dette teppet.













8 kommentarer:

  1. U Was jeszcze zima w pełni, a Ty już marzysz o ogrodzie, to wspaniałe. Bardzo mi sie takie kołdry podobają, ale chyba bym nie miała cierpliwosći jej uszyć. Pozdrawiam.
    Om vinteren er du fullt, og du allerede drømt av hagen, er det fantastisk. Jeg liker quilt, men jeg tror jeg ikke har tålmodighet til å sy. Hilsen.

    SvarSlett
  2. Бенте, здравствуйте! Ткани очень понравились. Удачи и свободного времени для шитья одеяла!

    SvarSlett
  3. Så nydelige farger og jeg falt veldig for det flotte teppet. Av erfaring vet jeg at håndsøm er tidkrevende men morsomt. Lykke til!

    SvarSlett
  4. fotos so nice. I follow you. I am waiting for you to myl blog. www.bakbuharika.com

    SvarSlett
  5. Dette blir et kjempeflott teppe Bente!..men veldig mye arbeid...imponert over deg som syr slike fantastiske mønster:)
    Mye snø og vinter hos deg...men du er igang med såingen:)
    God helg Bente..hyggelig å høre fra deg:)

    SvarSlett