søndag 14. april 2013

Vårtegn # 5 Fortsatt vinter i nord

Det er full vinter i nord, men sola skinner og det tiner godt. Jeg har så smått begynt å måke meg vei til drivhuset og vurderer å isolere det med bobleplast (innvendig). Noen sier det kanskje ikke er så lurt for det kan bli varmt når sola skinner. For høy temperatur i oppal, er like galt som kulde. Det begynner imidlertid å bli fullt i vekstrommet og noe må ut i begynnelsen av mai.


Et drivhus i kveldsol 13.april




Ha ei fin uke.


Her kan du lese om flere vårtegn i vårt langstrakte land

8 kommentarer:

  1. Huff, det er fryktelig mye snø hos deg, ja! Jeg hadde begynt å måke meg vei og vurdert bobleplast. Men som du sier, det ene er like ille som det andre. God søndag!

    SvarSlett
  2. Jeg har prøvd med bobleplast inni drivhuset en vinter vi hadde varme i drivhuset, men kommer ikke på at det var noe problem at det ble for varmt. Da får man lufte. Det jeg synes var det verste var når plasten skulle ut igjen for da måtte alt flyttes på inni drivhuset. Har ikke prøvd, men har sett at drivhus har blitt pakket inn i bobleplast (med store bobler), det vil si bobleplast på utsiden. Da er det ihvertfall enklere å ta av. Bra med snø i sør og hvis det er noen trøst. Lykke til!

    SvarSlett
  3. Deilig at det tiner nå!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Så¨godt at solen har kommet med varme sånn at tiningen går sin gode gang. Snart er du i full sving i drivhuset:) Ha en god uke.

    SvarSlett
  5. Så bra det tiner og minker med snø hos deg:)
    Mange bruker bobleplast inne i veksthuset og det går bra men en må sikker lufte tidligere da.
    Ønsker deg en fin ny uke:)

    SvarSlett
  6. Superflotte votter.
    Våren kommer nok. Sent, men godt. (jeg velger å tro det:)

    Ha en flott dag.

    SvarSlett
  7. Det er fremdeles mye vinter hos dere, men godt det tiner opp nå. Håper du får igang drivhuset ditt snart. Ikke greit når veksthuset blir for fullt heller.
    Nydelige votter:)

    SvarSlett
  8. Jeg burde vel ikke klage på våren når jeg ser bildene fra deg, men likevel, våren her er også utrolig kald og mye, mye seinere enn vi er vant med. Frosten sitter fremdeles i bakken mange steder, men på de varme gode stedene er det endelig VÅR!

    SvarSlett