søndag 28. april 2013

Vårtegn # 7 - Grågåsa har landa !!



På torsdag var jeg på Sør-Senja hos Tranøy hagelag hvor jeg deltar i en studiesirkel om dyrking i drivhus.   På Stonglandseide oppdaget vi en stor flokk med grågås på et jorde,og det måtte fotograferes. Grågåsa er et sikkert varsel om at nå er det snart vår. Grågåsa blir mitt bidrag til vårtegn denne uka.


Nå er dag lenger enn natt og 20. mai  har vi midnattsol på 69 grader nord 


Det var vanskelig å få nærbilde av grågåsa med kompaktkamera.
Dette bilde har jeg lånt hos wikipedia. En staselig fugl.
Her kan du lese mer om grågåsa og
her kan du lese om flere vårtegn i vårt langstrakte land



10 kommentarer:

  1. Fint med flokker med gås! Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  2. Det er ikke uvanlig å se gåseflokker som flyr nordover på vei til hekkeplasser på Svalbard, men jeg har aldri sett at de gresser!

    SvarSlett
  3. Flotte vårtegn! Deilig at det snart er sol hele døgnet hos deg :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Lange dager med sol setter fart i tininga selv om det ikke er så mange varmegrader på denne årstida.

      Slett
  4. Koselige bilder av vakre gjess!

    SvarSlett
  5. Hei! Fugler som kommer tilbake, er vår. Å se igjen vipa og linerla, gjør meg lykkelig. God vår! Anne

    SvarSlett
  6. Så koselige bilder.
    Hver høst får jeg med meg at grågåsa flyr, men jeg har enda til gode å få med meg at de kommer tilbake.

    Ha en finfin dag!!

    SvarSlett
  7. Koselige bilder!
    Bilde nr 2 er nydelig med fjellene i bakgrunnen:)

    SvarSlett
  8. Hei igjen!
    Jeg har invitert deg til å skrive et innlegg om humla i forbindelse med "Moseplassens humleutfordring".

    SvarSlett
    Svar
    1. Må sjekke billedarkivet for humler :)

      Slett