tirsdag 21. mai 2013

Plutselig ble det grønt......

Varmen og sola har satt fart i det meste. Skogen blir grønnere for hver dag og staudene strekker seg fram etter vinterdvalen. Det er utrolig spennende og nå skjer det noe på alle kanter. Jeg har begynt å forberede tilførsel av jord til kassene i grønnsakhagen.. Plantene i drivhuset  kan settes ut til herding og jeg har fått drivbenk.

Denne drivbenken er tilpasset en pallekarm.
Med en lukeåpner ble det en praktisk sak.
Purre og persille står nå ute hele døgnet.

Tomatplantene trives i drivhuset.
De første blomstene er kommet.

Mange flotte oreganoplanter


Rabarbraen vokser fort i varmen.
Snart blir det  rabarbrapai


Hodesalaten er på tur ut av pluggbrettet.
Det blir nok vanskelig å berge den i påvente av utplanting.
Vi har begynt å spise av den.


Snart blomstrer rogna.

Det er herlig med vår.

3 kommentarer:

  1. Nå skjer det i rekordfart hos deg!
    Drivbenk er uunværlig syns jeg..selv om jeg har veksthus:)
    Ha en fin uke og takk for hyggelig hilsen:))

    SvarSlett
  2. I dag var det 20 varmegrader hos oss, så det blir grønt snart:-))) Det er veldig frodig hos deg:-)

    SvarSlett
  3. Det e litt forskjell på dine og mine tomater ser æ. Mine har knapt nådd 5-6 cm. Blir nok en god stund før æ kan høste tenke æ :D :D

    SvarSlett