fredag 11. juli 2014

Nytt fra kjøkkenhagen

Etter mange dager med temperaturer på 30 grader, kom endelig havtåka og temperaturen dalte 10 grader i løpet av natta. Sommertemperatur på 18-20 grader er mer etter min smak. Jeg takler bedre kulde og snø enn temperaturer over 25 grader og steikende sol fra skyfri himmel. Det verste var imidlertid alle insektene. Kleggen fant meg så snart jeg prøvde å gjøre litt luking i kjøkkenhagen. I dag var det imidlertid rolig i insektsverden og jeg våget meg under fiberduken. Der var det store forandringer. De fleste knutekålene var klar for høsting. Kålrota hadde nok hatt det litt for tørt eller så er det bormangel som gjør at den sprekker.


Rød og hvit knutekål



Kålrot og New Zealandsk spinat



Inni er knutekålen lik og de smaker også likt.
Den smakte himmelsk godt


Det ble ingenting av nepene mine.
Kålmøll og snegler hadde hatt fest på dem.
De ble fjernet for å få has på sneglene.

God helg til alle lesere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar